Merhaba ben Ayşen Dinç Hacettepe Ünv. GSF seramik mezunu
bir seramikçiyim, bu alanda ustalaşmak için var gücümle çalışıyorum.
Neden seramik derseniz,. cevabım uzun soluklu bir öykü olur herhalde.
Öğrenmeye aç kişiliğim plastik sanatların her dalını denemeye itti
beni. Sonunda aradığımı buldum ; Seramik biraz uzun süren, biraz zahmetli ama bir o kadar da keyifli biriş. İşin içine girince çok uzun bir yola çıkmış gibi geliyor size, Çamura on parmağınızla şekil verirken toprağın vücudunuzdaki negatif enerjiyi aldığını hissediyorsunuz. Seramik malzemesiyle, tekniğiyle dibini göremediğiniz bir kuyu adeta. Ancak seramik bir gönül işi, emek işi, külfet işi. Çamur pişinceye kadar her zaman geri dönebilir, yeniden yeni den şekillendirebilir,oyuncakla oynuyormuş gibi oynayabilirsiniz. Seramik tasarladığınız andan başlayarak bitinceye kadar sürprizlerle dolu bir süreç. Sergilemekse ayrı bir zevk.Seramiğin ana malzemesi olan çamur plastiklik özelliği yüksek bir malzeme.  Plastik çamura yapılan her dokunuş iz olarak geri yansır. Çamurun aldığı darbeler o anki psikolojinizi yansıtan bir ayna gibidir
Seramik sanat eserinin, tasarım aşamasından sonuçlanana kadar geçen sürecin başlı başına bir performans olduğunu ifade ederken, ilk çalışmalarımın esin kaynağı mitolojik bir kuş olan Zümrüdüankadır .Onunla ilgili bir öyküyü okumamla başlayan bu süreç, diğer kuşlara da ilgimi artırmış ,yaptığım araştırmalar
sonucu toplumun onlara yüklediği değerleri paylaşmak amaçlarımdan en önemlisi olmuştur . İlgi alanıma giren bir diğer konu ise Anadolu kilim motifleridir zamanının iletişim aracı gibi kullanılan motifler renk ve şekilleri ile kilimleri
dillendirirler, çalışmayı düşünüp bugüne kadar gerçekleştiremediğim bir başka konu ise kadındır. Tasarım yapmadan önce yaşadığım bir olay bir görsel ve dinlediğim şeyler tasarımlarımda bana ilham kaynağı olabilir.
Seramikte öğrenmenin sonu yoktur. Çalışmalarımda literatürde var olan seramik şekillendirme ve pişirme tekniklerini uygularken yeni teknikleri ve farklı malzemeleri de işlerimde kullanmaktan ve diğer seramikçilerle paylaşmaktan büyük bir haz almaktayım. Seramikte en çok parlak ve canlı renkleri kullanmayı. Farklı sırlama teknikleriyle çalışmayı ve sunumda daha çok rölyefi tercih ediyorum. Seramik her aşamasında sakinlikle, yavaş yavaş sabırla yapılmayı gerektiren bir süreçtir. Bizler .seramik bir eserin başlangıcından tamamlanmasına kadar geçen süreçte; sevgi, özen, merak, endişe, kızgınlık, kırgınlık, sabır, şaşırma, üzülme, sevinç, hayal kırıklığı, hayret gibi pek çok duyguyu ard arda
yaşayabiliriz, yaşıyoruz da Seramiğin sanatçıya kendini ifade edebilmesi için sınırsız imkanlar sunduğunu düşünüyorum. Ancak bu imkânları size iletirken naz yapar problem çıkarır.Kendine ait bir sürü kuralı vardır. Bunları kulak arkası ettiğinizde sonu hüsrandır. Kadın motif mitolojik unsurlar vb farklı konularla ve özellikle de kuşlarla ilgili soyut, stilize tasarımlar yapmayı, her türlü plaka, sucuk, döküm vb yollarla şekillendirmeyi, raku, sagar vb yollarla pişirmeyi, ajur, oyma,
boyama artistik sırlar kullanarak vb süslemeyi, farklı malzemelerle ve kompozisyonda. sunmayı seviyor ve tercih ediyorum.